Spelsuggestie 5

Leeuwtje zegt: Super! Je hebt mij gevonden!

Wat hang ik hier te doen?

Wel, ik ben een onderdeel van een speelterreinen-speurtocht.
Ik heb een supergeheime zin bedacht, en op alle speelterreinen in de buurt kan je me terugvinden met enkele letters die jou helpen om de geheime zin te ontcijferen.

Als je de geheime zin hebt gevonden, kan je deze doorsturen naar: jeugddienst@sint-pieters-leeuw.be
of stiekem toefluisteren aan de baliemedewerker van de vrije tijdsdiensten in het landhuis de Viron,
Heb je het juist? Dan krijg je van mij een kleine verrassing. Leuk hé!

Maar waarom hang ik hier verstopt op DIT speelterrein?

Omdat ik super graag verstoppertje speel.
En als je zin hebt, kunnen we misschien samen nog een ander spelletje spelen?

Wat denk je hier van:

Spel: 10 tellen in de Rimboe

Het is eigenlijk een soort verstoppertje, maar toch ook anders …
De zoeker gaat op een afgesproken plek staan met zijn of haar ogen dicht.
Hierbij zegt/roept deze speler: ’10 tellen in de rimboe …’ en telt vervolgens hardop af van tien naar nul.
Tijdens deze woorden tikken de overige spelers de zoeker aan en verstoppen zich zo goed mogelijk.

Bij het aantikken van de zoeker, roept iedere speler zijn of haar eigen naam.
Als de zoeker bij nul is mag de zoeker zijn of haar ogen openen.
Het grote verschil met verstoppertje is dat je hierbij niet vrij mag rondlopen.

De zoeker zal vanaf de afgesproken plek moeten zoeken naar de overige spelers

Heeft de zoeker een speler gevonden? Dan roep je de naam van deze speler en de plek waar hij of zij zich heeft verstopt.
Deze speler zal zich vervolgens moeten laten zien en is helaas af.
Als de zoeker niemand meer kan vinden, worden de ogen opnieuw gesloten.
In plaats van te beginnen bij het getal tien, roept de speler nu: ’9 tellen in de rimboe…’ en telt vervolgens hardop af van negen naar nul.

Het spel gaat zo door tot alle spelers zijn gevonden. Telkens als de zoeker de overgebleven spelers niet kan zien, zal hij opnieuw zijn ogen sluiten. Hierbij krijgen de spelers steeds één getal minder de tijd om de zoeker aan te tikken en zich opnieuw te verstoppen. Het zal daarom moeilijker worden om jezelf zo snel mogelijk op een goede plek te kunnen verstoppen. De speler die dit het langst volhoudt, mag zich tot winnaar of winnares van de rimboe benoemen. Deze speler is bij een volgende ronde de nieuwe zoeker!

Vond je het leuk? Je mag altijd een foto sturen naar jeugddienst@sint-pieters-leeuw.be
of via instagram delen met @brul of met de hashtag #speelexpert of #speelleeuw